Szkolenie o metodach komunikacji wspierającej

„Nie ma edukacji bez komunikacji, komunikacja jest istotą i sensem procesu dydaktycznego, a podniesienie skuteczności i efektywności nauczania- uczenia się zależy od organizacji i „empatii dydaktycznej” w komunikowaniu się werbalnym i niewerbalnym.”*

B. Makles

W dniach 21 i 22 stycznia 2023 wszyscy nasi nauczyciele i terapeuci z przedszkola wzięli udział w 25 godzinnym szkoleniu pt. „Wprowadzanie metod komunikacji wspierającej i alternatywnej AAC u dzieci z wieloraką niepełnosprawnoscia”. Szkolenie odbyło się w ramach realizacji projektu „Przyszłość zaczyna się już dziś. Wsparcie dla uczniów i nauczycieli Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych im. Róży Czackiej w Laskach”. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020, realizowany w ramach Działania 10.1. Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży, Poddziałanie 10.1.4 Edukacja przedszkolna.

Wesprzyj naszą działalność!

Zostań częścią dzieła bł. Matki Czackiej! Pomóż nam je realizować poprzez wsparcie zbiórek na nasze bieżące potrzeby! Często potrzebujemy pomocy przy zakupie specjalistycznych sprzętów do rehabilitacji dla dzieci, nowego wyposażenia do placówek, czy remontów.

Prowadząca szkolenie p. Monika Jerzyk i grupa nauczycieli przedszkola z dyplomami w dłoniach.
Prowadząca szkolenie p. Monika Jerzyk i grupa nauczycieli przedszkola z dyplomami w dłoniach.

Szkolenie poprowadziła Pani Monika Jerzyk z Centrum Rozwoju Porozumiewania się GADATEK w Poznaniu, pedagożka specjalna i terapeutka komunikacji AAC z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z wieloraką niepełnosprawnością. 

Pani Moniko bardzo dziękujemy za ogrom wiedzy i doświadczenia, jakie Pani nam przekazała. Głęboko wierzymy, że dzięki temu będziemy mogli coraz lepiej wspierać dzieci w rozwijaniu umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej, co przełoży się na znaczącą poprawę jakości życia i efektywność edukacji dzieci z wieloraką niepełnosprawnością korzystających z zajęć w naszym Przedszkolu i na Wczesnym Wspomaganiu Rozwoju (WWR). 

Tekst: A. Wdówik
Zdjęcie: M. Kościk

* Makles B., Komunikacja jako problem badawczy dydaktyki, [w:] J. Półturzycki, E. Wesołowska (red.), Współczesne kierunki modernizacji dydaktyki, Toruń 1993