Czy urządzenia mogą być inteligentne

Czy urządzenia mogą być inteligentne? Ależ oczywiście, że tak. Przekonaliśmy się o tym sami, odwiedzając nasz Dział Tyflologii. Najpierw siostra Benita wraz z panem Janem zaprezentowali nam głośnik. Posiada on zaprogramowany pilot i mówiąc do niego, można włączyć wybraną stację radiową, sprawdzić czy okna w pomieszczeniu są zamknięte lub otwarte, włączyć lub wyłączyć wiatrak, włączyć i wyłączyć światło, dowiedzieć się jaki dzisiaj jest dzień, która godzina. Ponadto odpowiada również na pytania, na przykład: Kim był Jan Paweł II, Iga Świątek itp.

Następnym inteligentnym urządzeniem był zamek, który można otworzyć za pomocą aplikacji w telefonie lub naciskając guzik na pilocie. Oglądaliśmy jeszcze mówiący dyktafon, dzięki któremu chłopcy mogli wcielić się w rolę reporterów i przekazać nam różne wiadomości. Dowiedzieliśmy się też, jak działają kody QR. Na koniec chętni zostali zmierzeni mówiącą miarką. Pomiary były z dokładnością do 1 milimetra. Jak podsumował Kuba, były tam same czary.

Wesprzyj naszą działalność!

Zostań częścią dzieła bł. Matki Czackiej! Pomóż nam je realizować poprzez wsparcie zbiórek na nasze bieżące potrzeby! Często potrzebujemy pomocy przy zakupie specjalistycznych sprzętów do rehabilitacji dla dzieci, nowego wyposażenia do placówek, czy remontów.

Wychodziliśmy z postanowieniem, że na pewno jeszcze tu wrócimy.

Uczniowie wraz z siostrą oglądają dyktafon w dziale tyflologii.
Uczeń ogląda dyktafon trzymając go w dłoni w dziale tyflologii.
Siostra pokazuje uczniowi jak korzystać z pilota do drzwi.
Uczniowie oglądają wycięty fragment zamka w drzwiach. Nauczycielka pokazuje jak  działa klucz w zamku.
Uczeń ogląda wycięty fragment zamka w drzwiach.
Uczeń skierował urządzanie czytające na kartę z alfabetem brajla.
Uczeń ogląda wycięty fragment zamka w drzwiach. Siostra pokazuje jak  otwierać drzwi od środka.
Siostra mierzy wysokość ucznia inteligentną linijka informującą o wymiarze.
Siostra mierzy wysokość kolejnego ucznia inteligentną linijka informującą o wymiarze.