Czy urządzenia mogą być inteligentne

Czy urządzenia mogą być inteligentne? Ależ oczywiście, że tak. Przekonaliśmy się o tym sami, odwiedzając nasz Dział Tyflologii. Najpierw siostra Benita wraz z panem Janem zaprezentowali nam głośnik. Posiada on zaprogramowany pilot i mówiąc do niego, można włączyć wybraną stację radiową, sprawdzić czy okna w pomieszczeniu są zamknięte lub otwarte, włączyć lub wyłączyć wiatrak, włączyć i wyłączyć światło, dowiedzieć się jaki dzisiaj jest dzień, która godzina. Ponadto odpowiada również na pytania, na przykład: Kim był Jan Paweł II, Iga Świątek itp.

Następnym inteligentnym urządzeniem był zamek, który można otworzyć za pomocą aplikacji w telefonie lub naciskając guzik na pilocie. Oglądaliśmy jeszcze mówiący dyktafon, dzięki któremu chłopcy mogli wcielić się w rolę reporterów i przekazać nam różne wiadomości. Dowiedzieliśmy się też, jak działają kody QR. Na koniec chętni zostali zmierzeni mówiącą miarką. Pomiary były z dokładnością do 1 milimetra. Jak podsumował Kuba, były tam same czary.

Wychodziliśmy z postanowieniem, że na pewno jeszcze tu wrócimy.

Uczniowie wraz z siostrą oglądają dyktafon w dziale tyflologii.
Uczeń ogląda dyktafon trzymając go w dłoni w dziale tyflologii.
Siostra pokazuje uczniowi jak korzystać z pilota do drzwi.
Uczniowie oglądają wycięty fragment zamka w drzwiach. Nauczycielka pokazuje jak  działa klucz w zamku.
Uczeń ogląda wycięty fragment zamka w drzwiach.
Uczeń skierował urządzanie czytające na kartę z alfabetem brajla.
Uczeń ogląda wycięty fragment zamka w drzwiach. Siostra pokazuje jak  otwierać drzwi od środka.
Siostra mierzy wysokość ucznia inteligentną linijka informującą o wymiarze.
Siostra mierzy wysokość kolejnego ucznia inteligentną linijka informującą o wymiarze.